FANDOM

Śledzik Justyn Ingerman (ang. Fishlegs Justin Ingerman) — jeden z głównych bohaterów filmów serii Jak wytresować smoka oraz serialu Jeźdźcy smoków. Jego smokiem jest Gronkiel o imieniu Sztukamięs.

Chłopak jest jednym z najbardziej zagorzałych miłośników i znawców smoków. Kocha także naukę i posiada ogromną wiedzę nie tylko w zakresie smoków, lecz także historii czy botaniki. Jest przez to obiektem kpin wikingów.

Charakter

Śledzik jest skromnym, strachliwym, miłym i niespotykanie sympatycznym chłopakiem. Jako jedyny zdaje się od początku rozumieć wyśmiewanego przez innych Czkawkę.Jest mądry, inteligentny i lubi popisać się swoją rozległą wiedzą o smokach, którą chętnie zdobywał jeszcze wówczas, gdy wikingowie z nimi walczyli. Podczas różnych misji myśli strategicznie, nie jest jednak zbytnio odważny i woli czekać na rozwój wypadków w bezpiecznym miejscu. Wyjątek stanowią sytuację, gdy smokom, a zwłaszcza ich młodym bądź jajom, grozi niebezpieczeństwo - Śledzik jest wówczas gotów do wszelkich poświęceń, by je ochronić. Jest wtedy w stanie postawić się tym, których boi się najbardziej, a nawet poświęcić własne życie.

Wygląd

Śledzik to dosyć wysoki, krągły chłopak o krótkich blond włosach, zielonych oczach i miłym wyrazie twarzy. Wyglądem, najbardziej ze wszystkich Jeźdźców przypomina prawdziwego wikinga, choć jego tusza nie pochodzi z wyćwiczonych mięśni, lecz z otyłości. Nie oznacza to jednak, że chłopak nie jest silny.

Zdolności

  • Wiedza: przedtem Śledzik najlepiej ze wszystkich młodych wikingów znał smoczą rasę i wszystkie gatunki. Jest w stanie podać charakterystyczne cechy każdego gatunku, który opisany został w Smoczym Podręczniku, a nawet konkretne, liczbowe statystyki - swoją wiedzę zawdzięcza jednak głównie książkom, w odróżnieniu od Czkawki, który opiera się na doświadczeniu.
  • Inteligencja: w wielu sytuacjach Śledzik jest w stanie znaleźć sprytne rozwiązanie, a także wyjaśnić naturę niektórych zjawisk.
  • Kondycja: mimo swojej sylwetki oraz wagi, Śledzik niejednokrotnie pokazuje, że potrafi biegać równie szybko co jego szczuplejsi przyjaciele; jako Thor Łamikość, potrafił biec szybciej niż młody jak. Zdarza się, że szybko się męczy.
  • Talent językowy: potrafi sprawnie tłumaczyć teksty, jest w stanie nawet odkryć znaczenie słów języka, którego wcześniej nie widział, i to w krótkim czasie. Jest też jedną z kilku osób (obok Pyskacza), które potrafią odczytać pismInger
  • Naśladowanie odgłosów: potrafi naśladować ryki wielu smoków. Robi to na tyle dobrze, że reagują na nie dzikie smoki, a jeźdźcy niejednokrotnie mylą jego odgłosy z rykami prawdziwych smoków.

Biografia

Do uzupełnienia!

Ciekawostki

  • W książce Śledzik jest jeszcze chudszy od Czkawki, a w filmie jest o wiele grubszy.
  • W polskiej wersji językowej lekko sepleni.
  • W serialu został ujawniony fakt, że ma słabość do jagód i zwalcza nimi stres.
  • Wierzy, że Gothi umie przewidzieć datę śmierci, patrząc na język albo paznokcie.
  • Prawdopodobnie jest pierwszym wikingiem który widział Zmiennoskrzydłego z bliska.
Jak Wtresować Smoka
Media:
Filmy pełnometrażowe: Jak wytresować smokaJak wytresować smoka 2Jak wytresować smoka 3

Filmy krótkometrażowe: Legenda o Smoku GnatochrupiePrezent Nocnej FuriiKsięga smokówŚwit jeźdźców smoków
Serial: Jeźdźcy smoków

Gry: How to Train Your Dragon
Postacie:
Czkawka HaddockAstrid HoffersonŚledzik IngermanSączysmark JorgensonMieczyk ThorstonSzpadka ThorstonStoick WażkiPyskacz GburGothiSączyślin JorgensonGrubyWiadroPleśniakAlbrecht PerfidnyJohann KupczyHeatherDagur SzalonyGustaw LarsenNiemy SvenValkaDrago KrwawdońEretSzczerbatekWichuraSztukamięsHakokiełCzerwona ŚmierćPłomieńThornadoWrzeniekCzaszkochrupMarudaOszołomostrach ValkiOszołomostrach DragoChmuroskok
Miejsca:
BerkSmocze Sanktuarium
Przedmioty:
PiekielnikTarcza CzkawkiSmocze Oko
Smoki:
Nocna FuriaŚmiertnik ZębaczGronkielKoszmar PonocnikZębiróg ZamkogłowyTajfumerangGromogrzmotWrzeniecSzeptozgonZaduśny ZdechZmiennoskrzydłyKrzykozgonOgnioglista Królowa OgnioglistMarazmorWandersmokSzybki SzpicStormcutterOszołomostrachRaziprądPotrójny Cios
Piosenki:
Jak Wytresować smoka: Sticks and Stones

Jak Wytresować smoka 2: For The Dancing And The DreamingWhere No One GoesInto A Fantasy