Albo rybka, albo... – siedemnasty odcinek pierwszego sezonu serialu Pingwiny z Madagaskaru. Emitowany jest wraz z odcinkiem Lodzio miodzio.

Fabuła

Pewnego dnia zamiast ryb pingwiny są karmione ciastkami sojowymi. Nie mogą tego wytrzymać i próbują przechwycić towar z dorszem. Jednak Król Julian nie chcę żeby znowu śmierdziało rybami

Opis odcinka

Do zoo wprowadzono nową karmę dla pingwinów, wszyscy ją kupują. Jednak drużyna pingwinów nic o tym nie wie. Jak gdyby nigdy nic podlizują się ludziom. Robią różne słodkie pozy i wszystko to, by zarobić rybę. Jednak ku ich zaskoczeniu, po występie nie dostają upragnionego dorsza,tylko ohydne ciastko sojowe w kształcie rybki. Pingwiny są załamane, a Julianowi wyjątkowo to odpowiada, nie znosi bowiem zapachu ryb. Pingwiny są zdesperowane, nie dostały ryby od kilku dni, toteż postanawiają napaść na ciężarówkę wiozącą ryby z pomocą flaminga. kiedy Julian to podsłuchał, od razu postanowił zniweczyć plany pingwinów,przecież, jeśli im się uda- znowu będzie śmierdzieć! Rico, Skipper i Szeregowy jadą meleksem w kanele ściekowym, flaming leci nad celem z kamerą, a kowalski zatrzymuje ciężarówkę majstrując światłami drogowymi. Jednak dotkną kabli językiem, ciężarówka pojechała a grupa z kanału włamuje się do innego samochodu, a konkretnie do auta hycla, która zabiera Rico i Szeregowego. Skipper sam ratuje Rico i Szeregowego( bo on został w kanale). Kowalski tak manipuluje  światłem żeby skierować się ciężarówkę tam gdzie czeka druga grup , która się włamuje i przekazuje przez klapę ściekową ryby Skipperowi. jednak kiedy przyjeżdżają z towarem do zoo,pojawia się Julian, który twierdzi że podmienił skrzynie w czasie jazdy na ciastka. Skipper twierdzi że to przewidział, Julian że przewidział przewidzenie, a Skipper, że przewidział przewidzenie przewidzenia, Julian zdejmuje kostium Skippera i mówi że się przebrał, a Skipper zdejmuje przebranie przedstawiające Juliana itd. W końcu Maurice przerwał ich kłótnie i zasugerował żeby po prostu otworzyć skrzynie. były tam... ciastka. jednak Julian, tak naprawdę nic nie podmienił. W skrzyni znajdowały się ciastka. Przez kamerę, której flaming nie zdjął widzą było skradzione ryby. Flaming je zabrał, jako "swoją dole".

Ciekawostki

  • Pingwiny nie chciały jeść tych ciastek sojowych, mimo że spełniały ich wymagania głodowe.
  • Polski tytuł odcinka niespodziewanie nie został wypowiedziany podczas grania jego karty tytułowej.