FANDOM

Astrid Hofferson – postać występująca w 1, 2 oraz 3 części Jak wytresować smoka, serialu Jeźdźcy smoków oraz w krótkometrażówkach Legenda o Smoku Gnatochrupie i Księga smoków.

Biografia

Wczesne życie

Do uzupełnienia!

Jak wytresować smoka

Astrid pojawia się po raz pierwszy, gdy walczy ze smokami atakującymi wioskę Berk. Następnie gasi pożar wyrządzony przez atakujące gady. Podczas szkolenia Astrid krytykuje Czkawkę i każe mu wybrać pomiędzy smokami a wikingami. Często widzi, jak Czkawka wymyka się sam po szkoleniach, ale nie wie po co. Podczas następnych kilku treningów chłopak przechodzi wszystkie próby, dzięki czemu zyskuje uznanie wśród innych adeptów, a Astrid jest o to zazdrosna. Podczas, gdy śledzi Czkawkę, dociera do miejsca w którym znajduje się Szczerbatek. Czkawka mówi jej, że Szczerbatek jest inny niż pozostałe smoki. Razem z Czkawką i Szczerbatkiem udaje się na lot. Jest zafascynowana beztroskim lotem. Poznaje z towarzyszami prawdę o smokach i terroryzującą je Czerwoną Śmierci. Gdy wracają do domu, Astrid uderza Czkawkę, a następnie go całuje, po czym odchodzi.

Podczas ostatecznej próby Czkawki, ona obiecuje mu, że będzie chronić Szczerbatka. Podczas próby Czkawka przegrywa, Szczerbatek go ratuje i zostaje złapany, a ojciec Czkawki Stoick Ważki używa go by odnaleźć gniazdo smoków. Rozmawia potem z chłopakiem, którego pociesza i mówi mu, że jest pierwszym wikingiem, który oswoił smoka. Astrid razem z innymi dosiada smoki z areny i lecą uwolnić Szczerbatka. Podczas walki Czkawka "zginął" a ona i pozostali widziała, jak Szczerbatek owinął chłopaka swoimi skrzydłami.

Pojawi się następnie pod koniec filmu, gdzie gratuluje Czkawce, który stracił stopę. Po chwili razem się całują oraz lecę na smokach.

Legenda o Smoku Gnatochrupie

Astrid razem z Wichurą i innymi gasi pożar panujący w domu Pyskacza. Razem z innymi mieszkańcami słucha Pyskacza. Razem z innymi płynie razem z pyskaczem na poszukiwania Gnatochrupa. Słucha opowieści Pyskacza a początkach jego konfliktu z Gnatochrupem. Następnie Astrid z towarzyszami rozbija się na jakieś skalistej wyspie. Następnie znów słcuha opowieści Pyskacza. Astrid popycha Czkawkę, aby przemówił Pyskaczowi do rozsądku. Bierze udział w planie Pyskacza, a następnie ucieka, po tym jak zjawia się Gnatochrup. Po tym jak Pyskacz zaprzyjaźnił się ze smokiem, wszyscy wracają na Berk na Gnatochrupie.

Podarunek Nocnej Furii

Do uzupełnienia!

Jeźdźcy smoków

Do uzupełnienia!

Jak wytresować smoka 2

W drugiej odsłonie filmu bierze udział w wyścigach smoków wraz z innymi jeźdźcami. Zawody polegają na ściganiu się smokami w tym łapaniu owiec w powietrzu które są wystrzeliwane przez katapultę. Po zaciętej rywalizacji z bliźniakami i Sączysmarkiem wygrywa łapiąc czarną owcę za która jest 10 punktów. Stoick oglądając wyścigi chwali Astrid. Po spektakularnej wygranej leci szukać Czkawki którego nie było na wyścigu, gdyż wolał on odkrywać nowe lądy wraz z Szczerbatkiem. Gdy Astrid odnajduje Czkawkę oboje siadają rozmawiając Astrid próbuje przekonać syna Stoicka żeby nie uciekał od rozmów z ojcem (Stoick chce przekazać synowi zaszczyt bycia wodzem Berk). Czkawka jednak nie jest jeszcze gotowy by przejąć obowiązki władcy Berk, rozmowa kończy się gdy Czkawka zauważa w oddali dym Astrid wraz z przyjacielem rusza to sprawdzić. Gdy Jeźdźcy dolecieli do miejsca wydobywania się dymu zauważają fort zniszczony w drobny mak, najeżony wielkimi szpilami lodu. Nagle smoka Astrid trafia sieć wystrzelona z katapulty Astrid wraz ze smokiem upada na ziemię, Czkawka leci jej na ratunek szybko przecina węzły swoim ognistym mieczem. Po między łowcami smoków a jeźdźcami rozpoczyna się rozmowa dowódca łowców przedstawia się jako Eret, oskarża dwójkę wikingów o zniszczenie fortu z pomocą wielkiego ziejącego lodem smoka. Czkawka i Astrid słysząc to są zdziwieni tłumaczą że nic takiego nie zrobili pytając się też czy są jacyś inni jeźdźcy smoków. Eret wspomina Astrid i Czkawce o Drago Krwawdoniu dla którego zbiera smoczą armie i że jego nocna furia była by niezłym nabytkiem w Armii Drago. Między stronami wywiązuje się krotka walka z której bohaterowie uciekają na swych smokach w kierunku Berk, Eret krzyczy że nie uda im się zatrzymać smoków bo Drago chce je wszystkie.Gdy Astrid wraz z Czkawką wracają na wyspę opowiadają Pyskaczowi i innym jeźdźcom o tym co ich spotkało Śledzik słucha z ciekawością, ale Stoick jest pochłonięty pomaganiem wikingom robiąc im nowe siodła do smoków (nie słucha syna). W końcu jednak Czkawka traci cierpliwość zatrzymuje maszynę do robienia siodeł i mówi o Drago i jego armii po krótkiej ciszy Stoick karze innym wikingom zamknąć wrota ufortyfikować wyspę i opuścić osłony burzowe. Czkawka jest zdziwiony zachowaniem ojca biegnie zanim Stoick zakazuje latania na smokach poza wyspą. W końcu mówi do syna że Drago to szaleniec bez sumienia i litości. Czkawka chce jednak negocjować i odnaleźć Drago co irytuje jego ojca. Kiedy czkawka wbrew zakazom wodza wylatuje by szukać Drago, Astrid udaje się polecieć za nim w tedy odnajdują łódź Ereta i Rozpoczyna się kolejna rozmowa Czkawka sam daje się schwytać łowcą oddaje swoją broń uspokaja Szczerbatka, namawia Astrid do tego samego. Po chwili lodź atakują jeźdźcy smoków z Berk wraz ze Stoickiem na czele. Wódz pokonuje Ereta i opowiada synowi co go kiedyś spotkało kiedy pierwszy raz spotkał Drago Argumenty jednak nie zatrzymują jego syna Czkawka odlatuje szukać wroga. Astrid zostaje zatrzymana przez wodza i wraca wraz z innymi na Berk. Po długiej nieobecności Czkawki Jeźdźcy zastanawiają się co mogło się z nim stać. Astrid namawia drużynę do poszukiwań obawiając się że Czkawka jest w niebezpieczeństwie. Sączysmark,Śledzik,Mieczyk,Szpadka lecą z nią na poszukiwania, gdy dolatują do łodzi łowców Astrid porywa za pomocą smoka Ereta Szantażuje łowce by powiedział gdzie jest Drago albo smok zrzuci go z wielkiej wysokości. Eret podaje lokalizacje, po dotarciu na miejsce Jeźdźcy widzą ogromną flotę okrętów wojennych.ukrytych w grocie lodowca. Nagle z pod śniegu wyskakują żołnierze Drago i za pomocą strzałek usypiających usypiają smoki wszyscy zostają zaprowadzeni przed oblicze Drago tam dowiadują się że Czkawki wcale tam nie ma, rozpoczyna się rozmowa pod czas której jeźdźcy grożą Drago że jak ich wszystkich nie wypuści to Czkawka przyleci im na pomoc z całą Berk. Drago jest wściekły że jeźdźców smoków jest tak dużo. Drago Rozkazuje całej armii rozpocząć przygotowania do ataku na Smocze Sanktuarium będąc pewnym że tajemnicy jeździec (Valka) i Oszołomostrach współpracuje z Berk. Smoki zostają uwięzione a Astrid i inni mają zostać zabici. Eret jednak pokonuje strażników tym samym dołączając do jeźdźców. podczas bitwy o Sanktuarium Astrid,Sączysmark,Śledzik,Mieczyk,Szpadka i Eret biorą czynny udział niszcząc pułapki Drago, tam też przyjaciele zastają Czkawkę wraz ze Stoickiem i poznają Valkę. wszyscy walczą u boku wielkiego Oszołomostracha. Drago jednak wzywa swoją alfę gdy Alfa Valki przegrywa tym samym ginąć. Drago rozkazuje Alfie przejąć kontrole nad Szczerbatkiem ten nie świadomy swoich czynów zabija ratującego Czkawkę Stoicka. Po bitwie Drago ze swoim Oszołomostrachem udaje się na Berk. Pod smoczym Sanktuarium Valka,Czkawka ,Astrid i inni opłakują Wodza wyprawiając mu pogrzeb. Potem Czkawka decyduje się na powrót do Berk. Na berk rozpoczyna się kolejna walka Czkawka oswoiwszy Szczerbatka walczy z Drago, Astrid wraz ze wszystkimi wikingami przyglądają się całej walce. Kiedy Czkawka ze Szczerbatkiem pokonują Alfę Drago odrąbując jej kieł Oszołomostrach nurkuje do morza pociągając ze sobą Drago. Wszyscy świętują swoje zwycięstwo Astrid na oczach wszystkich całuję Czkawkę. Po tych wydarzeniach Berk jest odbudowywane a jeźdźcy urządzają sobie kolejne wyścigi smoków.

Jak wytresować smoka 3

Do uzupełnienia!

Umiejętności

  • Siła i waleczność: Astrid ćwiczyła walkę od dziecka, co w połączeniu z naturalnymi predyspozycjami i zdolnościami czyni ją najlepszą wojowniczką wśród Jeźdźców oraz jedną z lepszych wśród swojego plemienia. Jej ulubionym typem broni jest topór, którym doskonale włada i celnie rzuca; zawsze ma przy sobie swój własny topór. Poza nim, Astrid sprawnie posługuje się różnymi typami broni, a gdy nie ma żadnej pod ręką, potrafi stworzyć narzędzie walki z prostych przedmiotów, które akurat ma pod ręką.
  • Zręczność: Astrid potrafi odbijać strzały toporem, a nawet łapać zatrute strzałki w locie, co udowodniła w serialu.
  • Lot na smoku: Astrid bardzo pewnie ujeżdża swoją smoczycę, Wichurę. Potrafi stanąć prosto na jej grzbiecie zarówno na nogach, jak i rękach, nie spadając z niej, robić na niej fikołki i gwiazdy, wyskakiwać z niej na innego smoka i wskakiwać z powrotem. Zręcznie wykonują razem piruety i podniebne triki, a Wichura bez problemu rozpoznaje polecenia swojej właścicielki, choć ta często musi na głos wypowiadać komendy, by smoczyca wykonała określony manewr.
  • Poczucie humoru: pomimo swej codziennej powagi, Astrid potrafi zdobyć się na dowcipy. Gdy ona i jej przyjaciele nie znajdują się w niebezpieczeństwie, Astrid robi czasem Sączysmarkowi czy bliźniakom złośliwe, choć błyskotliwe docinki.
  • Projektowanie: Astrid samodzielnie zaprojektowała i wzniosła własny domek na Końcu Świata, którego koncepcja oparta została na potężnych fortyfikacjach i szeroko zastosowanej broni, tak do obrony, jak do ataku. Okazuje się, że dziewczyna potrafi samodzielnie wykonać broń, do tego bardzo skuteczną - jej balisty były w stanie zatopić kilka nieprzyjacielskich statków.
  • Rysowanie: w kilku odcinkach możemy zauważyć szkice Astrid, które często są pełne trupich czaszek, płomieni oraz jej samej biegającej z bronią. W ciągu kolejnych lat jej umiejętności w tej dziedzinie znacznie się poprawiają.

Ciekawostki

  • Astrid nie pojawia się w książkach ani w pierwotnym scenariuszu filmu.
  • Jest okropną kucharką, czego dowiadujemy się z krótkometrażówki Prezent Nocnej Furii.
  • Nazwisko "Hofferson" jest błędne i oznacza "Syn Hoffera". Prawidłowo powinno brzmieć Hofferdóttir (córka Hoffera).
  • Jak pozostali jeźdźcy, raczej nie potrafi śpiewać.
  • Astrid – imię żeńskie złożone ze staronorweskich wyrazów áss – "bóg" i fríðr – "piękna" (mogło zatem oznaczać "piękna jak bóg", lub "boskie piękno").
Jak Wtresować Smoka
Media:
Filmy pełnometrażowe: Jak wytresować smokaJak wytresować smoka 2Jak wytresować smoka 3

Filmy krótkometrażowe: Legenda o Smoku GnatochrupiePrezent Nocnej FuriiKsięga smokówŚwit jeźdźców smoków
Serial: Jeźdźcy smoków

Gry: How to Train Your Dragon
Postacie:
Czkawka HaddockAstrid HoffersonŚledzik IngermanSączysmark JorgensonMieczyk ThorstonSzpadka ThorstonStoick WażkiPyskacz GburGothiSączyślin JorgensonGrubyWiadroPleśniakAlbrecht PerfidnyJohann KupczyHeatherDagur SzalonyGustaw LarsenNiemy SvenValkaDrago KrwawdońEretSzczerbatekWichuraSztukamięsHakokiełCzerwona ŚmierćPłomieńThornadoWrzeniekCzaszkochrupMarudaOszołomostrach ValkiOszołomostrach DragoChmuroskok
Miejsca:
BerkSmocze Sanktuarium
Przedmioty:
PiekielnikTarcza CzkawkiSmocze Oko
Smoki:
Nocna FuriaŚmiertnik ZębaczGronkielKoszmar PonocnikZębiróg ZamkogłowyTajfumerangGromogrzmotWrzeniecSzeptozgonZaduśny ZdechZmiennoskrzydłyKrzykozgonOgnioglista Królowa OgnioglistMarazmorWandersmokSzybki SzpicStormcutterOszołomostrachRaziprądPotrójny Cios
Piosenki:
Jak Wytresować smoka: Sticks and Stones

Jak Wytresować smoka 2: For The Dancing And The DreamingWhere No One GoesInto A Fantasy