DreamWorks Polska Wiki
Advertisement

Opis[]

Eep Crood jest dziewiętnastoletnią dziewczyną należącą do jaskiniowców. Jest córką Uggi Crood oraz Gruga Crooda, a także starszą siostrą Thunka i Sandy Crood. Jest też partnerką Guya Crooda.

Wygląd[]

Eep jest normalnego wzrostu ładną kobietą. Ma krótkie rudo-brązowe włosy do ramion, duże, zielone oczy i szeroki uśmiech. Na policzkach i ramionach widnieje dużo piegów.

Dziewczyna ma ciemną karnację, grube uda oraz małe dłonie i stopy. Nosi wytartą, żółto-pomarańczową skórę z tygrysa z kilkoma dziurami, wiszącą na cienkim sznureczku owiniętym wokół szyi. Z tyłu kończy się w pasie, natomiast z przodu sięga aż na piersi.

Na skórze Eep ma kilka blizn, z czego większość jest spowodowana dzikimi zwierzętami, a dwie zrobiła jej młodsza siostra. Eep nie ma małego palca u prawej nogi - został odgryziony.

Osobowość[]

Eep jest wesoła i ciekawska, zawsze chętna do poznawania nowych rzeczy. Pod nieuwagę jej ojca wymyka się w nocy aby sprawdzić czym jest tajemnicze światło - później okazuje się, że to ogień. Nie znosi siedzenia w ciemnej jaskini i bardzo lubi różne wyprawy, a w szczególności polowania. Zawsze liczy na to, że wypadnie jej kolej na atak. Równocześnie jest zdecydowana pomagać rodzinie. Ma dosyć zasad i często je łamie. Pragnie wolności. Jest zrozpaczona, kiedy dowiaduje się, że Guy chce zostać u Bettermanów, ale mimo to postanawia odejść. Docenia wsparcie rodziny i stara się jej pomóc w miarę możliwości. Jest bardzo samodzielna i jest najlepszym wojownikiem w rodzinie po swoim ojcu, choć nawet on w zwinności jej nie dorównuje.

Historia[]

Krudowie[]

Na początku filmu Eep służy za narratora, opowiada o swoim życiu i zapowiada dalsze zdarzenia.

Później widzimy ją, gdy wybiega z jaskini nie czekając na znak swojego ojca. Straszy kilka stworzeń odpoczywających na jej wierzchu, a następnie kładzie się na kamieniu. Na znak "szyku śniadaniowego" zrywa się i ustawia na swojej pozycji, aż wraz z rodziną wyrusza na polowanie. Na miejscu liczy na "orzełka" w rzucaniu babcią w decydowaniu, kto ma ukraść jajko z gniazda strusio-barana. Wypada jednak reszka, więc Eep udaje się na pozycję. Zabiera jajko, kiedy babcia odpada z wyścigu i przekazuje je ojcu. Następnie, gdy przebiegają obok jaskini Thunk przypadkowo budzi śpiącego sowo-kota. Zaczyna on gonić rodzinę, a Grug wrzuca Eep i pozostałych na grzbiet biegnącego obok mamuta. Gdy docierają do kanionu Eep i jej ojciec zwieszają się z kłów zwierzęcia i pocierają nogami po ziemi, gdyż biegną prosto na ścianę. Mamut przewraca się, a wszyscy wylatują w powietrze i spadają za skałami. Wszyscy dzielą się jajkiem, jednak dla Gruga zostaje niewiele, a Eep jest z tego powodu przykro.

Zaczyna robić się ciemno, więc wszyscy wracają do jaskini. Eep, zamiast słuchać swojego taty i wrócić przed zmrokiem wdrapuje się na skalną ścianę. Słysząc wołanie ojca zaczyna wchodzić, ale ciekawi ją dziwny, przeciągły dźwięk dochodzący z góry, więc wchodzi jeszcze wyżej. Drogę zagradza jej półka skalna, ale nie stanowi ona dla niej problemu. Grug wychodzi na zewnątrz aby zgarnąć Eep, a na głowę spada mu patyk. Wtedy zauważa córkę na górze i przestraszony krzyczy do niej, a ona zaczyna schodzić. Swoimi krzykami Grug zwraca uwagę sowo-kota, który zaczyna się na niego czaić. Grug rzuca w niego kamieniami, co chwilowo spowalnia drapieżnika, a Eep zeskakuje i ciągnie ojca do groty. Mężczyzna zasłania wejście głazem i zaczyna wypytywać dziewczynę o wiele rzeczy. Ona wchodzi na wyższą półkę skalną, a ojciec stoi pod nią, jednak odciąga go Ugga i proponuje, żeby opowiedział bajkę. On się zgadza i podejmuje próby namówienia córki do zejścia, ale ona nie zwraca na to uwagi. Po bajce wszyscy kładą się spać.

W środku nocy Eep niespodziewanie się budzi i przez szczelinę zauważa nieznane dotąd światło. Zaczyna je gonić po ścianach, ale wreszcie ono znika i pojawia się na skałach poza jaskinią. Dziewczyna wydostaje się na zewnątrz i zwinnie biegnie za uciekającym światłem. Okazuje się, ze źródłem światła było ognisko, które, jako nową rzecz Eep postanawia dokładnie obejrzeć. W pewnym momencie zauważa dziwną świnię mąż sobą i rzuca się na nią. Po krótkiej walce okazuje się, że pod przebraniem świni krył się chłopak, Guy. Jest pod wrażeniem jej siły. Eep unosi go, ale puszcza, kiedy zauważa leniwca. Pokazuje dziewczynie ogień.

Advertisement