FANDOM

Felicja - fikcyjna postać z serii filmów Shrek. Jest ona niemowlakiem, synem Shreka i Fiony. Ma braci Fergusa i Farkle'a, którzy są w tym samym wieku.

Opis postaci Edytuj

Wygląd Edytuj

Felicja, pomimo innej płci, bardzo przypomina resztę ogrzątek. Ma niewiele włosów, które związuje. Jej głowa kształtem przypomina trójkąt. Jej oczy są niebieskie. Nosi różową sukienkę i rajstopy.  Czasem zakłada buty, a innym razem jest bosy.

Charakter Edytuj

Felicja jest niczym nie wyróżniającym się niemowlakiem. Wielu czynności nie potrafi wykonywać. Jeszcze raczkuje. Jako jedyne dziecko umie wymawiać proste słowa. Powiedziała m. in. "Dzięki tato", gdy Shrek oddał jej zabawkę. W filmie Shrek Forever skończyła roczek. Uwielbia się bawić. Najczęściej robi to z Fergusem, Farklem i smosiołkami. Zazwyczaj czynią to w błocie. Lubi zabawiać się z Kotem. Ma własną maskotkę. Wiele cech odziedziczyła po ojcu. Zachowaniem przypomina typowego ogra. Jak każdy dzieciak lubi psocić. Jednak ogólnie jest posłuszna wobec rodziców.

Biografia Edytuj

Shrek Trzeci Edytuj

Pod koniec filmu pierwszy raz pojawiają się ogrzątka. Shrek i Fiona wrócili już z Zasiedmiogórogrodu i zajmują się nowonarodzonymi dziećmi. W wychowaniu pomagają im przyjaciele. Felicja bardzo dobrze czuje się w towarzystwie Kota. Bawi się tam ze swoim rodzeństwem. Widać, że tworzą szczęśliwą rodzinę.

Shrek Forever Edytuj

Na początku filmu spędza czas z rodzicami na bagnie. Tam zabawiana jest nie tylko przez Shreka i Fionę, ale przez wszystkich znajomych (m.in. Osła i Kota). Potem leci na Smoczycy z innymi do Zasiedmiogórogrodu na swoje pierwsze urodziny. W czasie ich raz się rozpłakała. Potem zdenerwowany ojciec opuszcza przyjęcie i podpisuje kontrakt z Rumpelstiltskinem. Nie pojawia się w alternatywnym świecie, bo Shrek nigdy nie zakochał się w Fionie. Po powrocie do realnego świata dalej uczestniczy w przyjęciu, na którym kończy roczek. Później wiedzie spokojne życie w szczęśliwej rodzinie.

Pada Shrek Edytuj

W tym filmie wraz z rodzeństwem przeżywa pierwsze święta. Shrek stara się, aby wszystko wyszło jak najlepiej. Rodzice dają jej przygotowywać dom do gwiazdki, co sprawia jej radość. Później nastaje kłótnia, po której Fiona odchodzi i zabiera ją z rodzeństwem. Na koniec wszyscy się godzą i Felicja spędza Boże Narodzenie z rodziną i przyjaciółmi.

Shrek ma wielkie oczy Edytuj

Felicja zostaje w domu z mamą, gdy bohaterowie idą do Duloc na konkurs strachów. Na koniec zawodów przybywa do zamku z rodzeństwem i Fioną. Tam bohaterowie przestraszają Osła. W ten sposób rodzina ogrów zostaje królami Halloween.

Shrek logo
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butachShrek 5

Filmy krótkometrażowe: Karaoke Shreka z BagienIdol ZasiedmiogórogroduShrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyŚwiętastyczne kolędowanieThriller NightCiągnie świnki do... wilkołakaKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaFergusFarkleFelicjaOsiołSmoczycaSmosiołkiKot w butachKról HaroldKrólowa LilianCiastekPinokioWilkTrzy świnkiTrzy ślepe myszyMagiczne ZwierciadłoBaśniowe stworyLord FarquaadKapitan straży Lorda FarquaadaTeloniuszRobin HoodWesoła kompaniaWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiMongoMłynarzMebelkiDorisMabelArturMerlinLancelotRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinWiedźmySzczurołapBroganPichcikGochaKitty KociłapkaHumpty DumptyJack i JillImeldaZłota GęśMama GęśCommandante
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZamek SmoczycyZasiedmiogórogródFabryka Wróżki ChrzestnejKarczma "Pod Zatrutym Jabłkiem"Worcestershire AcademyRezerwat ogrówSan Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty RumpelstiltskinaZiarna magicznej fasoli
Piosenki:
Duloc wita wasPiosenka Robina HoodaPiosenka Wróżki ChrzestnejChcę bohatera