FANDOM

Fergus - frykcyjna postać z serii Shrek. Jest on niemowlakiem, synem Shreka i Fiony. Ma brata Farcle'a i siostrę Felicję, którzy są w tym samym wieku..

Opis postaci

Wygląd

Fergus jest bardzo podobny do innych ogrzątek. Od rodzeństwa odróżnia go fakt, że nie ma włosów. Jego głowa kształtem przypomina trójkąt. Ma brązowe oczy. Ubrany jest w koszulkę, a na wierzchu posiada kamizelkę o kolorze swoich oczów. Nosi spodenki. Czasem zakłada buty, a innym razem jest bosy. W czasie snu ma na sobie pomarańczowo-białe body.

Charakter

Fergus jest niczym nie wyróżniającym się niemowlakiem. Wielu czynności nie potrafi wykonywać. Jeszcze raczkuje. Nie umie mówić. W filmie Shrek Forever skończył roczek. Uwielbia się bawić. Najczęściej robi to z Farcle'em, Felicją i smosiołkami. Zazwyczaj czynią to w błocie. Lubi, gdy zabawia go Osioł. Wiele cech odziedziczył po ojcu. Zachowaniem przypomina typowego ogra. Jak każdy dzieciak lubi psocić. Jednak ogólnie jest posłuszny wobec rodziców.

Biografia

Shrek Trzeci

Pod koniec filmu pierwszy raz pojawiają się ogrzątka. Shrek i Fiona wrócili już z Zasiedmiogórogrodu i zajmują się nowonarodzonymi dziećmi. W wychowaniu pomagają im przyjaciele. Fergus bardzo dobrze czuje się w towarzystwie Osła. Bawi się tam ze swoim rodzeństwem. Widoczne jest, że tworzy szczęśliwą rodzinę.

Shrek Forever

Na początku filmu spędza czas z rodzicami na bagnie. Tam zabawiany jest nie tylko przez Shreka i Fionę, ale przez wszystkich znajomych (m.in. Osła i Kota). Potem leci na Smoczycy z innymi do Zasiedmiogórogrodu na swoje pierwsze urodziny. W czasie ich raz się rozpłakał. Potem zdenerwowany ojciec opuszcza przyjęcie i podpisuje kontrakt z Rumpelstiltskinem. Nie pojawia się w alternatywnym świecie, bo Shrek nigdy nie zakochał się w Fionie. Po powrocie do realnego świata dalej uczestniczy w przyjęciu, na którym kończy roczek. Później wiedzie spokojne życie w szczęśliwej rodzinie.

Pada Shrek

W tym filmie wraz z rodzeństwem przeżywa pierwsze święta. Shrek stara się, aby wszystko wyszło jak najlepiej. Rodzice dają mu przygotowywać dom do gwiazdki, co sprawia mu radość. Później nastaje kłótnia, po której Fiona odchodzi i zabiera go z rodzeństwem. Na koniec wszyscy się godzą i Fergus spędza Boże Narodzenie z rodziną i przyjaciółmi.

Shrek ma wielkie oczy

Fergus zostaje w domu z mamą, gdy bohaterowie idą do Duloc na konkurs strachów. Na koniec zawodów przybywa do zamku z rodzeństwem i Fioną. Tam bohaterowie przestraszają Osła. W ten sposób rodzina ogrów zostaje królami Halloween.

Shrek logo
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butach

Filmy krótkometrażowe: Shrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaFergusFarkleFelicjaOsiołSmoczycaSmosiołkiKot w butachKról HaroldKrólowa LilianCiastekPinokioWilkTrzy świnkiTrzy ślepe myszyMagiczne ZwierciadłoBaśniowe stworyLord FarquaadKapitan straży Lorda FarquaadaTeloniuszRobin HoodWesoła kompaniaWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiMongoMłynarzMebelkiDorisMabelArtieMerlinRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinWiedźmySzczurołapBroganKitty KociłapkaHumpty DumptyJackJill
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZamek SmoczycyZasiedmiogórogródFabryka Wróżki ChrzestnejKarczma "Pod Zatrutym Jabłkiem"San Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty Rumpelstiltskina
Piosenki:
Duloc wita wasPiosenka Robina HoodaPiosenka Wróżki ChrzestnejChcę bohatera