FANDOM

Królowa Lilian – postać pojawiająca się w filmach z serii Shrek. Jest żoną Króla Harolda, matką Fiony oraz teściową Shreka i babcią ich dzieci.

Streszczenie

Osobowość

Lilian jest spokojną osobą. Bardzo rozpaczała nad stratą córki. Aby nie dopuścić znowu do tej sytuacji, od razu zaakceptowała Shreka. Ważne było dla niej, by wszyscy byli szczęśliwi. Mimo że nie zgadzała się z niektórymi zdaniami męża, bardzo go kochała. Nie przestała nawet po przemianie Harolda w żabę. Potrafi doskonale walczyć.To po niej Fiona odziedziczyła umiejętności waleczne.

Wygląd

Lilian jest kobietą w średnim wieku. Ma długie, splecione, blond włosy. Jej oczy są koloru niebieskiego. Zawsze ubrana jest w długą bordową suknie. Jedynie na pogrzeb męża założyła czarny strój. Na głowie nosi koronę.

Biografia

Shrek 2

Gdy Fiona i Shrek przyjeżdżają do Zasiedmiogórogrodu, królowa jest podobnie jak mąż jest potwornie zdziwiona obecnością ogra. Jednak w przeciwieństwie do Harolda, ufa Fionie i nie ma pretensji do zięcia. Denerwuje się na męża, że ten nie chce zaakceptować Shreka. Gdy Książę z bajki podszywa się pod Shreka, wyczuwa, że coś tu jest nie tak i obwinia Harolda. Na balu jest trochę niezadowolona. Po walce bohaterów z Wróżką Chrzestną Harold zostaje zamieniony w żabę i przekonuje się do Shreka. Wtedy Lilian jest bardzo szczęśliwa. Wybacza mężowi, dalej go kocha i jest z niego dumna.

Shrek Trzeci

Bardzo przeżywa śmierć męża. Gdy Shrek, Osioł i Kot w butach wjeżdżają po Artie'ego, zostaje z Fioną w Zasiedmiogórogrodzie. Po ataku Księcia pomaga odzyskać tron.

Shrek Forever

Pojawia się w zwykłym świecie. Jest obecna na urodzinach wnuków. Pojawia się w retrospekcjach, w których ma podpisać kontrakt z Rumpelstillskinem. W prawdziwym świecie nie robi tego, jednak w rzeczywistości, gdzie Shrek się nigdy nie narodził, podpisuje razem z Haroldem go, lecz nie wie, że powoduje tym przejęcie korony przez Rumpla. Po powrocie do normalnej rzeczywistości utrzymuje dobry kontakt z rodziną.
Shrek logo
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butach

Filmy krótkometrażowe: Shrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaFergusFarkleFelicjaOsiołSmoczycaSmosiołkiKot w butachKról HaroldKrólowa LilianCiastekPinokioWilkTrzy świnkiTrzy ślepe myszyMagiczne ZwierciadłoBaśniowe stworyLord FarquaadKapitan straży Lorda FarquaadaTeloniuszRobin HoodWesoła kompaniaWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiMongoMłynarzMebelkiDorisMabelArtieMerlinRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinWiedźmySzczurołapBroganKitty KociłapkaHumpty DumptyJackJill
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZamek SmoczycyZasiedmiogórogródFabryka Wróżki ChrzestnejKarczma "Pod Zatrutym Jabłkiem"San Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty Rumpelstiltskina
Piosenki:
Duloc wita wasPiosenka Robina HoodaPiosenka Wróżki ChrzestnejChcę bohatera