FANDOM

Pyskacz Gbur lub po prostu Pyskacz – postać występująca w Jak wytresować smoka, Jak wytresować smoka 2, Jak wytresować smoka 3 oraz w serialu Jeźdźcy smoków. Jest on najlepszym przyjacielem Stoicka. Gdy wikingowie toczyli wojny ze smokami był kowalem. Jednak po zmianach na Berk, był on "smoczym dentystą" (w serialu), a w drugiej części filmu wyrabiał siodła dla smoków.

Biografia

Wczesne życie

Do uzupełnienia!

Jak wytresować smoka

Pyskacz wykuwa broń wikingom, którzy walczą ze smokami. Mówi Czkawkce, że się nie nadaje na wojownika. Jakiś czas później Pyskacz przekonał Stoicka, aby pozwolił Czkawce uczestniczyć w smoczym treningu. Po kilku treningach Pyskacz jest zdumiony sukcesami Czkawki, który nawet pokonał Astrid Hofferson podczas szkolenia.

Podczas ataku na Smocze Leże, Pyskacz, Stoick i inni wikingowi zostają zaatakowani przez Czerwoną Śmierć, która pali ich okręty. Stoick każe wikingom uciekać na drugi koniec wyspy, a sam chce odciągnąć bestię. Pyskacz nie zostawia przyjaciela i razem z nim ściągają na siebie uwagę smoka. Pyskacz był bardzo zdziwiony, jak Czkawka i reszta młodych wikingów przyleciała na smokach i zaczęła walczyć z Czerwoną Śmiercią.

Po tym jak Czkawka stracił stopę w walce z bestią, Pyskacz stworzył dla niego protezę. Gdy chłopiec odzyskał przytomność, kowal powitał go oraz podarował mu nowy sprzęt do latania.

Legenda o Smoku Gnatochrupie

Berk zostaje zaatakowane przez smoka, co jest dziwne, ponieważ niedawno mieszkańcy wyspy zawarli pakt z tymi stworzeniami. Nikt nie wierzy Pyskaczowi, kiedy ten oznajmia, że sprawcą pożaru jest Gnatochrup, smok, którego nikt nigdy, poza Pyskaczem, nie widział. Upiera się, że smok istnieje i namawia swoich rekrutów na wyprawę, podczas której odnajdują smoka i go oswajają.

Jeźdźcy smoków

Do uzupełnienia!

Jak wytresować smoka 2

W drugiej części filmu Pyskacz ogląda wyścigi smoków ze Stoickiem. Kiedy Czkawka wraca na Berk po potyczce z łowcami smoków pod wodzą Ereta, Pyskacz pomaga wodzowi w robieniu siodeł dla wikingów. Czkawka opowiada o tym co go spotkało podczas odkrywania nowych lądów. Kowal krytykuje syna wodza, obawia się że wpakuje się w niezłe kłopoty. Pyskacza widzimy kiedy wraz z innymi jeźdźcami atakuje łódź łowców smoków, gdy ląduje ogłusza Ereta uderzeniem w głowę. Po tych wydarzeniach szuka Czkawki ze Stoickiem, który znajduje się w Smoczym Sanktuarium.

Jak wytresować smoka 3

Do uzupełnienia!

Ciekawostki

  • Do ulubionych przedmiotów Pyskacza należy fletnia, na której potrafi całkiem dobrze grać.
  • Zdaje się być jedynym wikingiem zainteresowanym związkiem między Czkawką i Astrid .
  • Wierzy w trolle i mówi, że to one kradną onucki tylko z lewej nogi.
  • Dla Pyskacza jest niepojętym barbarzyństwem mrozić świeże, dobre mleko jaka.
  • Podczas choroby myślał, że jest swoją ciotką, a Stoick jest Pyskaczem.