FANDOM

Sąsiad z księżyca – piąty odcinek pierwszego sezonu serialu Pingwiny z Madagaskaru. Emitowany jest wraz z odcinkiem Nawiedzone zoo

Opis odcinka

Król Julian jest bardzo natrętnym sąsiadem. Pingwiny mają dosyć jego ciągłych wizyt, więc wybierają się na księżyc. Jednak z powodu awarii, trafiają na dach jednego z nowojorskich budynków, ale pingwiny o tym nie wiedziały (sądziły, że były na Księżycu). Podczas badania terenu spotykają kota Maxa. Gdy je zobaczył, miał zamiar je zjeść, ale one chciały go poznać i zobaczyć jak żyje. On pokazał im cały dom i mikrofalówkę, do której chciał je włożyć, przed czym zaczął je tuczyć. Niestety jego plan ugotowania ich się nie powiódł, bo one za obfity posiłek dały mu ryby i wróciły na prom kosmiczny. On im podziękował za ryby i je pożegnał. Gdy pingwiny "wróciły na Ziemię", zauważyły Króla Juliana i jego bandę, która zabiera rzeczy pingwinów z ich bazy. Skipper jednak się na nich nie gniewał, ale nie był zbyt długo dla nich miły. Gdy zobaczył Max'a na dachu, zrozumiał, że nie byli na Księżycu i rzucił się wraz z grupą na lemury.

Ciekawostki

  • To pierwszy odcinek, w którym Skipper wspomina, że nie może polecieć do Danii, mówiąc:
Niestety, w Danii jestem spalony.
Jest to jeden z gagów trwających, dopóki nie wyrusza on na misję do kraju w odcinku "Zemsta jest słodka".
  • To pierwszy odcinek, w którym pojawia Max, nazywany też przez Skippera "Kosmokot". Jest to też debiut Franky'go.
  • W tym odcinku nie pojawiają się Alice, Marlenka, Mason i Edek.
  • Ten, oraz siostrzany odcinek został wyemitowany premierowo w Stanach Zjednoczonych tuż po zakończeniu gali Nickelodeon Kids' Choice Awards 2009.
  • W Korei, tytuł odcinka jest znany jako "Moon Adventure".
  • Ten odcinek ujawnia, że Skipper i Kowalski umieją grać w szachy.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym można zauważyć Pannę Perky. Jest ona przebrana w strój sportowy.
  • Rakieta Pingwin Jeden pojawia się także w odcinkach "Problem z Żelusiem" i "Operacja: Wielka Kula". Załoga poleciała nią w pierwszym, wspomnianym odcinku na Marsa, jedną z planet Układu Słonecznego, jednakże w tym epizodzie nie udaje im się dolecieć na Księżyc. Możliwe jest to, że Kowalski postarał się ją naprawić.