FANDOM

To kwestia czasu – drugi odcinek drugiego sezonu serialu Pingwiny z Madagaskaru. Emitowany jest wraz z odcinkiem Czerwony Wiewiór.

Opis odcinka

Kowalski buduje Chronotron – maszynę do podróży w czasie. Potrzebny mu jest jeszcze jeden składnik: pięć uncji czystego megafium 239. Gdy pingwiny znajdują substancję w laboratorium, do Szeregowego przybywa Kowalski z przyszłości, który nakazuje mu powstrzymanie samego siebie z teraźniejszości. Sprawa się komplikuje, gdy do Skippera również przybywa Kowalski z przyszłości, który zabrania niszczyć machiny, dzięki której pingwiny ocalą Wszechświat… Kowalski spotyka dwóch Kowalskich z przyszłości, niestety nie kończy się to zbyt dobrze. Pojawia się wyrwa w środku Wszechświata. Rico zniszczył maszynę wrzucając do dziury. Kowalaki protestuje, że to łamie wszelkie prawa Wszechświata i zasady. Skipper kazał Kowalskiemu wymyślić coś, co nie zniszczy planety. Szeregowy proponuje przenośną maszynę do lodów. Nowy Jork cały w tęczowych lodach. Pod Statułą Wolności Skipper mówi, że Kowalski jest nienormalny, że to przesada. Podchodzi do niego Kowalski mówiąc, że lody wyszły wyjątkowo dobre. Skipper mówi, że nikt nie zaprzecza.

Niezapomniane cytaty

Skipper: Czy ziemia będzie postnuklearną pustynią, gdzie władze będą dzierżyć niewielkie, acz silne grupy nomadów mutantów?

Kowalski z przyszłości: Eee... nie...
Skipper: Och...

Szeregowy: Powiedz, dorobiłem się domku nad morzem, pod palmą, jednego jajka wyklutego, i drugiego w drodze?

Kowalski z przyszłości: Eee... nie... Szeregowy: Och...

Szeregowy: Kowalski, zastanawiałeś się może nad chromem, paradowaniem z osłem. To znaczy chromoparadoksem, co z osłami rzeczywiście nie ma nic wspólnego.
Kowalski: Chromoparadoks powiadasz. Czyli sugerujesz, że moja maszyna może zmienić krzywą czasową na wskutek aberracji, hmm?
Szeregowy: Sugeruję? Tak, tak, oczywiście.
Skipper: Kowalski, zastanawiałeś się może nad wstecznym chronologicznym efektem jojo?
Kowalski: Nie wziąłem tego pod uwagę, więc moja maszyna jest jednak bezpieczna.
Szeregowy: Ale wsteczny efekt tylko wzmocni kwantową dystorsję.
Kowalski: Tak, to też prawda.
Skipper: Ale należy pamiętać, że dystorsja jest groźna jedynie tylko jak coś tam, coś tam.

Ciekawostki

  • W tym odcinku dowiadujemy się, że Kowalski nigdy nie opowiedział dowcipu, ani nie zrobił kawału.
  • Angielski tytuł nawiązuje do jednego z odcinków My little pony.
  • Skipper w ostatniej kwestii kończącej odcinek, powiedział słowa "Lodzio miodzio, panowie. Lodzio miodzio.", co nawiązuje do odcinka z pierwszego sezonu o tej samej nazwie.

Błędy

  • W odcinku jest widoczna inna panna Perky, jeszcze z pierwszego sezonu.