DreamWorks Polska Wiki
Advertisement

Jest to scenariusz dwudziestego dziewiątego odcinka pierwszego sezonu serialu produkcji DreamWorks AnimationPingwiny z Madagaskaru, "Zbliża się orka", wyemitowanego w Stanach Zjednoczonych 17 sierpnia 2009 roku, natomiast w Polsce 14 sierpnia 2010 r. Szeregowy wierzy, że widział latającą orkę, po tym, gdy jego poziom cukru wzrósł. Musi on przekonać wszystkie zwierzęta, że jest ona prawdziwa.

Zbliża się orka[]

Scena I: Baza pingwinów (Noc)[]

Jest pora nocna w Nowym Jorku. Pingwiny są w swojej bazie ustawieni w kole robiąc wyliczankę, gdy w tym czasie Skipper wskazuje na każdego oraz siebie samego kilkukrotnie.

Pingwiny: Pingwin, pingwin, o czym myślisz?
O czymś w łuski, zimnym, śliskim,
Czy to ryba? Głupi gdyba.
No to jaką chcesz?

Skipper: Flądrę. (Bierze rybę, rzuca nią w Kowalskiego.)
Kowalski: Oj!
Szeregowy: Dorsza! (Bierze rybę, rzuca nią w Rico.)
Rico: Ał!
Kowalski: Śledzia! (Bierze rybę, rzuca nią w Skippera.)
Skipper: Ał.
Rico: Jeść! (Bierze rybę, rzuca nią w Szeregowego.)
Szeregowy: Ał!

Pingwiny: A kto grenadiera zje?

Wyliczanka się kończy, a wraz z nią Skipper wskazujący na każdego pingwina, ostatnim z nich jest Szeregowy. Rico zwraca granat, który trafia w ręce Szeregowego, który krzyczy i wrzuca go do wejścia do bazy będącego tuż za trofeum z rybą. Wybucha, nie raniąc przy tym nikogo.

Skipper: No, to padła na was, Szeregowy. To wy dziś stoicie na warcie.
Szeregowy: Co? Sam? Całą noc?
Skipper: A wokół w ciemnościach czaić się będzie śmierć. Dla żołnierza to raj, Szeregowy.
Szeregowy: A mogę wziąć prowiant?

Skipper odwraca się, patrzy się na pingwiny aby domyślić się, czy jest wszystko w porządku. Kowalski i Rico patrzą się na siebie przez chwilę, potem kiwają głowami w stronę Skippera, że jest dobrze.

Skipper: Zezwalam. Bierzcie.
Szeregowy: Hura! Hehe. (Klaszcze i idzie po swoje przekąski.)
Szeregowy: Tylko żadnych słodyczy, wartownik musi być skupiony, gotowy. A cukier idzie prosto do mózgu.

Szeregowy podchodzi do swojego łóżka, aby wyciągnąć spod poduszki Masło-Orzechowe Cuksy i skupić się na tym, co powiedział do niego Skipper.

Szeregowy: No, tak. Ach, oczywiście. Z mózgiem nie wolno.. przesadzać. Dobrze, to ja już idę. Nie wstawajcie!

Wszystkie pingwiny siedzą przy stole, aby zacząć jeść ryby. Są oni nieświadomi tego, że Szeregowy wziął okradkiem pudełko ze słodyczami, które chowa za wejściem. Po problemie z włożeniem do niego opakowania w szybkim tempie, odwraca je i wychodzi wskakując.

Scena II: Wieża zegarowa (Noc)[]

Szeregowy jest na samym czubku wieży zegarowej bacznie obserwując zoo przez lornetkę.

Szeregowy: Skup się. Bądź gotów. A teraz, coś w nagrodę! (Odkłada lornetkę i je pierwszego cukierka. Potem próbuje się kolejny raz skupić.) Skup się. Bądź gotów. (Zatrzymuje się i kończy obserwować. Po popatrzeniu przez lornetkę na pudełko Cuksów traci panowanie nad sobą.) No, może jeszcze jedną krówkę i.. zamykam pudełko.

Po kilku minutach pudełko jest puste, a paczki między nim rozrzucone. Poziom cukru Szergowego wzrasta, zachowuje się energicznie, chaotycznie, mówi szybkim tempem oraz bawi się lornetką.

Szeregowy: Cukier idzie do mózgu, co ten szef opowiada?! Objadłem się cukrem i nic mi nie jest! Jedzie straż! (Udaje odgłosy wozu strażackiego i spogląda przez lornetkę jednym okiem) Arrrr, jestem piratem! Idzie stonoga! Ciekawe, ile waży Księżyc! Haha! Jaki dzień dziś?! Marzec! Jaki fajny cukier! Uuu! Hu-hu!

Kiedy Szeregowy zachowuje się energicznie, kołysze lornetką patrząc na Nowy Jork, kiedy niespodziewanie widzi przez nią ogromną orkę latającą za budynkiem i dookoła miasta, co powoduje u pingwina powrót do normalności.

Szeregowy: Co? Nie, nie, to niemożliwe! To pewnie ten.. cukier. To tylko halucynacje! Precz, cukrze! Precz! (Policzkuje siebie po twarzy.) Och, od razu mi lepiej.

Szeregowy wraca do sprawdzania miasta przez lornetkę, jednak po raz drugi widzi latającą orkę.

Szeregowy: O matko... może jednak o tym zamelduję?

Scena III: Zoo + wybiegi innych zwierząt (Noc)[]

Po krótkim czasie po zobaczeniu orki, Szeregowy biegnie przez zoo krzycząc dramatycznie i machając rękami, z których spada jego lornetka.

Szeregowy: WSZYSCY ZGINIEMY! (Biegnie przez wybieg Masona i Edka, którzy się budzą.)
Szeregowy: NADCHODZI ZAGŁADA! (Biegnie przez wybieg Marlenki, która także się budzi wraz z pingwinami śpiącymi w swojej bazie.)
Skipper: Czy to znowu ten sąsiad spod trójki? (Szeregowy dalej krzyczy i biegnie tym samym irytując i budząc Króla Juliana.)
Król Julian: Wyłącz ten budzik. (Wykopuje Maurice'a ze skakalni.)

Kolejne zwierzęta przychodzą przed restaurację miejskiego Zoo, gdzie w tym czasie Szeregowy krzyczy i biegnie dookoła jednego ze stolików, po czym Skipper, Kowalski i Rico do niego dochodzą wyskakując.

Szeregowy: WSZYSCY ZGINIEMY! (Krzyczy.) NADCHODZI ZAGŁADA!
Skipper: Trochę godności, Szeregowy. Co się stało? Coście widzieli?

Szeregowy przez cały czas krzyczy i biega dookoła stolika, jednak Skipper trąca go swoją płetwą, po czym się potrąca, trzęsie swoją głową zaczynając ujawniać, to co widział.

Szeregowy: To była... była orka! (W tle słychać dźwięk błyskawicy.)
Kowalski: Och, waleń zabójca! Najgroźniejszy drapieżnik w morzu!
Lolo: No, to mamy poważny problem— (Wściekle.) Szczególnie w lądowym zoo!
Bolo: Ja tam spadam. Koniec zebrania.

Advertisement